maandag 8 november 2010

Dag 12 : Relaxen - SeaWorld…. en Relaxen

De klok is vannacht een uur terug gezet, we hebben nu een uur langer vakantie in Florida.. De ochtend staat in het teken van de Ipad, ik mag er ook even op, het scrollen bij het nieuws lezen is makkelijk.. We zijn verder erg lui, we rommelen lekker rond het huis, we ontbijten, drinken koffie.. Life is good..

Dit kunnen we wel volhouden zo, tegen een uur of twaalf, gaan we naar Sea World,  het is heel vlakbij. En 25 minuten later komen we bij Sea World aan, we hebben jaar kaarten, hoeven ook geen parkeer geld te betalen. Moet wel een ID tonen, mijn Rijbewijs volstaat.. We rijden naar de parkeerplaats, en we krijgen E rij 24 als stek. Het is rustig, de temperatuur is ‘ iets ‘ beter dan gisteren door de zon. We hebben wel weer een trui aan, en toch ook maar een lange broek..

Wat ik nooit eerder had gezien, wanneer je van de twee boten bij de ingang de namen na elkaar leest,  dat er dan  eigenlijk … Journey to Atlantis staat… geinig..

PB071120 

SeaWorld blijft leuk, de vogels, de Manatees, de Orca’s en Dolfijnen, het is altijd weer anders.. We hebben geen doel, maar Mandy is gewend dat ik graag foto’s neem, dus gaat het allemaal niet heel vlot. SeaWorld is dan net een snoepwinkel..

PB071127 PB071137
We lopen dan toch maar door naar de Manatees, omdat we er mee gezwommen hebben, is Mandy toch een beetje van deze dieren gaan houden.. Het zijn ook aandoenlijke beesten, ze zijn niet heel mooi, maar hebben zeker iets aaibaars..
Wanneer we bij de Manatees komen, worden ze net gevoerd met verse sla… dat is nog eens met de neus in de sla vallen zeg..

PB071167PB071176
Mandy is er niet weg te slaan, we spreken iemand van SeaWorld dat sommige Manatees hier al meer dan 20 jaar zitten, maar ..dat sommige al na zes maanden terug  gaan in hun natuurlijke habitat. Er zitten ook een paar Manatees die echt wel verwondingen hebben aan staart en dergelijke deze blijven hier. Ze hebben buiten de mens met hun boten, niet echt natuurlijke vijanden zo heb ik begrepen.

PB071164

Hier hebben ze het goed, en ze hebben op die enorme lichamen zulke lieve koppies..

PB071196

We lopen ook nog naar het onderwater deel van de Manatees..Hier kun je ze goed zien, het water is heel helder, het is heel rustig. We kunnen lekker de tijd nemen..



Dag gaan we toch een show bezoeken, en besluiten ook nog de Orca show te doen hierna… We hebben de Blue Horizon, natuurlijk gezien… maar het is nooit hetzelfde. Soms is de show mooier, heb je een betere plek, en soms is het gewoon fris ..

PB071218

De tribune vangt geen zon, wel het podium, het is best wel frisjes zo, er word zelfs warme Chocolademelk verkocht.  Wanneer we zitten, en nog een 15 minuten moeten wachten, wordt in mijn gedachte de warme chocolade een heerlijk verwarmend drankje.. Ik ga het toch maar halen.. Dit hadden Mandy en ik niet verwacht, de eerste week plonsen we heerlijk in het zwembad, liggen we heerlijk te zonnen, en nu haal ik warme chocolademelk bij sea World..

De show is natuurlijk goed, en voor mij een eldorado met een camera..
PB071223 PB071300
Wanneer de show afgelopen is, gaan we naar het Shamu Stadium. We lopen nu weer lekker in het zonnetje kunnen we wel gebruiken, het Shamu Stadium loopt zo 20 min voor tijd al lekker vol. We hebben een plek gevonden, en wachten op wat komen gaat.. Voorafgaand aan de show, is weer een heel verhaal, over hoe uniek het is, dat er in SeaWorld een baby Orca is geboren..

De show is van een ander niveau, als afgelopen week, veel minder show, gewoon overal minder goed,  het kan echter niet altijd top zijn..Vorige week hadden we nog een aantal Orca’s welke een paar mooie finale sprongen maakten… nu waren het er twee..

PB071361PB071363
Na de show gaan we eerst even langs de Shark Encounter, we willen even over de lopende band naar de vissen gluren. Het toch lekker stil in het park, dus een uitgelezen kans om rustig te kunnen kijken, als je eenmaal op de transport band staat..

PB071426 
De nodige vissen zwemmen weer over ons heen, ook mooie haaien soorten.

We lopen naar buiten, richting Pacific Point Preserve, dit vinden we allebei ook erg leuk om te zien. De zon is nog steeds onze vriend, en ja het klinkt gek, maar tijdens het loopje in de zon warmen we weer wat op, en kunnen het goed gebruiken. Als we bij Pacific Point Preserve aankomen, koop ik een bakje vis. Mandy wil de zeeleeuwen en zeehonden voeren.. het bakje kost 5 dollar, even twijfel ik of we dit vanavond zelf opeten, maar het ruikt wel heel sterk.. Dan toch maar aan de zeeleeuwen ;-)

PB071481
Het lukt me om van de vijf visjes gooien, één foto te maken.. ach is helemaal leuk toch. We blijven hier nog even hangen, die gasten kunnen geluiden maken, en reageren echt op de mensen, in de hoop op een visje..

PB071434 PB071453

Ze kijken echt van kijk mij lief zitten, gooi maar naar mij… heel aandoenlijk.

We gaan richting uitgang het is mooi geweest, en we overleggen waar we gaan eten, het word Cracker Barrel. Mandy wil het liefst naar de Cracker Barrel vlak bij ons huis, zodat we na het eten nog maar een klein stukje te rijden hebben. We willen de rest van de avond lekker niks doen, en de hottub in,, als er nog een ijsje bij kan .. dan zullen we het niet laten..

PB071517We komen tegen vijf uur bij de Cracker aan, deze zit aan de 27, ik zal dan de groeten doen aan Shirley van Pieter en Petra..  We worden naar een tafeltje gebracht, en ik bestel de Meatloaf, Mandy het zondag Menu met heerlijke kip. Ik vraag tijdens de bestelling of Shirley ook werkt, maar helaas dat is niet zo.. Zondag valt onze serveerster in voor Shirley, ze vraagt of wij de mensen zijn van die heerlijke koekjes met honing er tussen.. Nee dat zijn we niet, maar we wilden alleen de groetjes over brengen.. Dat ga ik doen zegt ze, ik schrijf het op, en breng Dinsdag de groeten over.

Willen jullie ook eens voor mij van die koekjes meenemen?… vraagt ze.
Ja natuurlijk dat willen we  wel, ze stelt zich voor als Dawn, dat zag ik al op haar schort staan  ;-) Het is ook weer zo’n ontiegelijk vriendelijke mens.
We zullen het volgend jaar meenemen, als het tenminste stroopwafels zijn Pieter ?

Wanneer we afrekenen krijgen we een doggie bag mee met daarin ‘Toasted Sourdough Bread’  we nemen afscheid, en gaan naar de kassa…
Natuurlijk tip ik hier wel, we zijn meer dan uitstekend geholpen.

De rest van de avond doen we eigenlijk heeeel weinig, we kijken wat tv, en Mandy Ipadd zeg je dat zo ?We gaan zo nog even tubben..

Morgen gaan we naar de ’ Mickey's Very Merry Christmas Party ‘ dit kan laat worden...

20 opmerkingen:

  1. Lekker rustig dagje, is ook niet verkeerd op z'n tijd, toch? Veel plezier bij Mickey, morgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Luitjes,

    Heerlijk zo lekker rustig de dag beginnen, daar heb je toch ook vakantie voor ook al zit je zo ver weg in de States. Jammer dat het wat frisjes is soms, maar volgens ons hebben jullie toch genoten weer in SeaWorld.

    Dat jullie maar een hele leuke dag zullen hebben morgen bij Mickey's Very
    Merry Christmas Party. Zijn erg benieuwd naar jullie foto's en ervaringen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wederom een heerlijke dag en weer mooie foto's en de kleuterorca's die al mooie sprongen maken.

    De baby ook nog gezien??? Ben benieuwd hoe groot hij nu is.
    Veel plezier met de Christmas Party en tot morgen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat was een heerlijk rustig dagje! Sea world blijft leuk.
    Gaan julli nog naar Tarpon Springs, ik las op het florida forum dat jullie dat van plan waren. wij gaan aan het werk, jullie veel plezier bij de 'Christmas party'.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Sea world verveelt jullie inderdaad nog niet. ons ook niet, want de foto's zijn keer op keer anders :)

    Doe donald de groeten morgen :) en geniet ervan !!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Monique mulder08-11-2010, 07:47

    Lachen die zeeleeuwen! Die zijn ook niet gek. Ff lief kijken en hup....weer een visje! Het zijn net honden ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Seaworld is altijd leuk en als je van fotograferen houdt kun je hier echt je hart ophalen. Wel jammer vindt ik dat in Shamu Stadium en Clyde & Seamore Stadium de grens van zon/schaduw precies door het gedeelte loopt waar alle showactiviteiten plaatsvinden. Ik krijg het vermoeden dat ze dat met de aanleg expres gedaan hebben...

    Leuk dat jullie bij de Cracker Barrel aan Hwy27 zijn geweest, wel jammer dat Shirley 'not on duty' was die avond. Ik had overigens al aan haar doorgegeven dat jullie zouden komen. Imiddels weet Shirley dat wij de volgende maand weer van de partij zijn dus met de stroopwafels zit het dan ook wel goed.

    Mandy is blijkbaar al net zo I-pad verslaafd als dat Petra is, hahaha !!

    Groetjes vanuit '070' waar het de afgelopen nacht gevroren heeft,
    Pieter & Petra "PenPe"

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Terwijl jullie je nog een keer omdraaien zitten wij alweer start klaar,maar genoeg tijd om jullie blog te bekijken;het blijft leuk.
    Sea world zou mij ook niet vervelen,wat prachtig vooral die foto op die lopende band waarbij de dieren van alle kanten komen aan zwemmen echt vakwerk Rick.
    Ja al was het koud en de show iets anders het blijf toch boeiend en valt er steeds iets anders te ontdekken ook voor ons bij het bekijken van de vorige foto's van jullie bezoek aan sea world.
    Ja de manatees zijn knap van lelijkheid,wat een zielige oogjes hebben deze dieren en ik ben het dan ook eens met Rick:van deze dieren ga je houden en maak je een prachtige foto van Mandy die zichtbaar zit te genieten;echt SUPER.
    Die zeeleeuwen zijn echt slim,het is vraag en aanbod.
    Vandaag Christmas Party lijkt mij zo ontzettend leuk,denk dat Mandy gelijk de kerstboom gaat opzetten als ze thuis komt zo onder het motto:hou de sfeer vast.
    Heel veel plezier vandaag en we kijken uit naar het foto verhaalxxxxxxxPapa en Mama

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat weer een heerlijke dag voor jullie en dan vandaag naar de Christmas Party, ik ben heel benieuwd naar jullie belevenissen vandaag en natuurlijk de foto's.
    Heel veel plezier vandaag.
    grtjes Mineke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een heerlijke relaxte dag hebben jullie weer gehad. Gek idee dat je nu een broek en trui aan moet en vorige week nog in je zwembroek kon rondlopen.We zijn natuurlijk nog maar zelf net een week terug en ik kan met niet voorstellen dat het zoveel frisser is geworden. Maar met een broek en een trui aan naar de Christmas Party maakt het gevoel van kerst misschien wel iets levendiger. Ik ben heel benieuwd naar de foto's van deze party. Ik heb hem hoog op mijn to do list staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het lijkt erop dat de temperatuur zich al een beetje aan het aanpassen is aan de temperatuur hier. Het is vandaag ook hier een stuk frisser!! (ook al konden wij vorige week echt geen zwemkleding aan :)). Groetjes aan Mickey,
    Mariska

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Warme chocomelk op de tribune in Sea World, dat is toch wel wat anders dan in het hoogseizoen , dan zoek je juist de schaduw op en nu wil je eigenlijk in het zonnetje zitten....

    Vandaag komen jullie dan al in kerst stemming, je zou er bijna van in de war raken....

    Ik ben benieuwd wat daarover te melden is, op naar morgen

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ben ook benieuwd naar de Christmas party we zijn daar nog nooit geweest dit jaar gaan we het ook eens proberen.
    Vorig jaar hebben wij ook een paar koude dagen gehad maar de jaren ervoor is het niet onder de twintig graden geweest teminste eind November.
    Veel plezier verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik las net op het blog van Ton dat de temperaturen weer gaan stijgen dus de warme choco kan weer opgeborgen :). Leuk om te horen dat stroopwafels favoriet zijn bij CB, we zullen volgende zomer eens een paar pakjes in de koffer stoppen om uit te delen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Jeetje dat het zo koud was dat je zelfs handschoenen moest dragen en nu warme chocomelk drinkt. Kom je wel alvast in de kerststemming.
    Ben heel benieuwd hoe jullie de Christmas party vinden.
    Ik vroeg me af of jullie het aquarium onder de Manta ook al ontdekt hadden? De roggen en manta's zijn zo leuk en de zeepaardjes en zeedraken. Kan er uren staan kijken naar al dat moois.
    Heel veel plezier vandaag,
    groetjes
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  16. o. ben weer helemaal bijgelezen....koud..warm..chocomel...tis van alles wat deze keer....maar ik voel het genieten tot hier....heerlijk.....t lijkt me wel wat rustiger overal, i.t.t. de zomervakantie..dat is meer mijn ding.....Peter vond ook al dat we de F van Frankrijk eens ruilen voor de F van Florida...enkel, we hebben beide een hekel aan vliegen, en zeker zo lange tijd....maar wie weet.....Geniet nog heerlijk morgen/vandaag..tot gauw
    Jacky

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Jeeh,wat jammer dat het weer niet meevalt.
    Het geluk is dat jullie een hottub hebben en daar nu lekker in kunnen zitten (niet eruit komen zou ik zeggen)
    Geniet en wij kijken enorm uit naar het verslag van Mickey's kerstfeest!

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  18. met jullie schrijfstijl heb ik al het gevoel dat ik ook op vakantie ben. we kunnen niet wachten jullie te volgen! ben erg benieuwd naar het verslag van de christmas party. have fun vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Veel plezier morgen.wij zien de beelden graag verschijnen.ma en pa

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ja het weer in november kan toch tegen vallen. Dat hebben we zelf ook ondervonden. Maar Seaworld was weer top zag ik. Tja ik ben zelf ook niet weg te slaan uit het Pacific Preserve.

    Veel plezier met Mickey en de kerst

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje plaatst, dat is gezellig.
Groetjes Rick & Mandy

Bezoekers

Branica